Gruppgympa i Phormen

Nyheter
Evenemang
Om sektionen

Phormen Gärdet – terminsbiljett hösten 2019

Avgiftsbelagd

31 dec 09:00
Phormen

Ha kul och må bra - träna med oss!
Ge dig själv en chans att få må bättre. När du tränar är det inte bara kroppen som mår bra - träning är även bra mot stress. Adrenalinhalten i blodet sjunker och hjärnan får en välbehövlig avkoppling. Dessutom ökar du kroppens motståndskraft mot t ex förkylningar. Så häng med i vårt glada gäng, du kommer att trivas, det lovar vi!

Vi har pass varje dag i veckan och erbjuder gruppträning i form av:
Yoga, Core, Box och Station/Intervall.

Vi håller till i träningslokalen Phormen på Värtavägen, KM -1 (mellan gymmet och Oppis).

Nyfiken? Du är välkommen att prova på ett pass, det kostar inget.

Tyvärr.... friskvårdbidraget går ej att använda.

För att anmälan dig gå till fliken Nyheter !

Sektionsansvarig Magnus Persson, mape32, tel. ankn. 12233

Passbeskrivningar

Box (60 min)
Inspirerad av olika kampsporter tränar vi slag och sparkar mot mitts (vadderade kuddar). Nivån anpassas lätt efter egen förmåga. Boxträning ger kondition, styrka, koordination och smidighet för hela kroppen.

Spinning (45 min/60 min)
Vi försöker variera passen, ett mera sittande, ett mer stående, vi värmer upp för att köra ett ganska högt tempo, men det passar alla.
OBS! Kom gärna lite innan utsatt tid för att ställa in cykeln.

Yoga (60 min Angela)

Detta yogapass har inspirerats av Hathayogan där vi skapar balans mellan kropp, sinne och själ. Olika kroppspositioner sätts ihop i ett flöde där vi kombinerar fysisk rörelse med andning och koncentration. Inga förkunskaper krävs, du blir guidad steg för steg genom passet och fokus ligger på att känna in och mjuka upp våra stela kontorskroppar. Passet avslutas med några minuters guidade avslappning så att vi kan återvända till vardagen på banken med ett lugn i våra sinnen.

Yinyoga (60 min Angela)

Yinyoga utförs sittande eller liggande i enkla positioner, alla kan vara med, inga förkunskaper krävs.
Man stannar still i flera minuter i varje position och låter musklerna slappna av helt. Man vilar sig i form!
Yinyogan arbetar med kroppens bindväv, skelett, ligament, inre organ och meridianerna.
Den har visat sig vara extra effektiv för stela och orörliga personer och kan hjälpa till vid värk i rygg, samt vid knä och/eller nackproblem.
Framförallt är den fantastisk vid behov av nedvarvning pga vår alltför hektiska livsstil.

Core (45 min Angela)

Vi jobbar med att stärka upp vår viktiga mag- och ryggmuskler. Passet innehåller till viss del även balans och rörlighet. Med bra bålstabilitet får vi bättre kroppskontroll och god hållning, samt nödvändig grundstyrka. För större utmaning kan man använda redskap som t.ex vikter. Alla kan delta utifrån sina egna förutsättningar och passet innehåller en massa pepp för att vi ska orka mer tillsammans.

Yoga (60 min Anna S)

Yoga 60 minuter kommer innehålla en blandning av styrka, stabilitet och dynamisk träning. Fokus på att stärka bål och rygg och jobba med balans och koncentration. Vi blandar power-ashtangayoga samt pilates

Station/Intervall (45 min)
Vi jobbar med styrka, puls och rörlighet i olika tidsintervaller. Passar alla eftersom du gör övningarna i eget tempo.